woensdag 27 augustus 2014

Vandaag....


Mini charm-packs........wat doe je ermee???
Ik heb er dit leuke mini-quiltje mee gemaakt.
Dus wat ga ik vanmiddag doen....het patroontje maken
voor de Dolle Dinsdag Dames.
Vera was heel ongeduldig, dus special voor haar deze foto!!!

Het zonnetje schijnt, dus de was hangt al buiten, de volgende
was draait, strijkplank staat klaar.....
Dus......zal ik maar eerst de strijk weg werken!!!

En wie geniet er ook van de zon????


Arthur en Mieke!!! Casimir en Cannelle waren al op pad,
dus die waren niet aanwezig op de fotosessie ;-)

En dan nog de verbouwing!!!!


Alle leidingen zitten klaar, de electricien heeft ook alles
klaar gestoken, vandaag heeft Thibault de opdracht om alles
dicht te smeren.
En morgen komt de electricien verder werken om TV-kabels te 
leggen. Vroeger hadden we draadloos TV, maar enkele
jaren geleden zijn we van provider veranderd en bij deze is het 
niet draadloos, dus kabel hing in de gang tot in de slaapkamer.
En vermits we nu ook in de gang werken, wordt dit eindelijk ook
in orde gebracht!!!! Tegelijkertijd worden de kabels ook doorgetrokken
tot in de kamers van Maxime en Alexis, die op de 2de verdieping slapen.
Eerst hadden ze gezegd dat dat niet nodig was, maar daar zijn 
ze toch op terug gekomen.
Nu maar hopen dat ze niet van plan zijn om tot hun 30ste 
thuis te blijven ;-)
Vanavond gaat DH nog een stuk uit het plafond in de gang halen
om de afvoeren te kunnen steken.
Vrijdag wordt de doucheplaat gelegd van de inloopdouche.
Toch gemakkelijk als je echtgenoot sanitair- en verwarmingsinstallateur
is!!! Eén nadeel........thuis blijft al het werk liggen!!!!
De badkamer komt er nu op snel tempo, want anders mocht
hij van mij onze Franse vrienden niet uitnodigen.
Dat noemen ze dus chantage!!!!
Zaterdag wordt alles terug bezet en hopelijk kan er dan
vlug getegeld worden, de vrienden komen
op 13 september, dus op 12 september moet alles 
klaar zijn!!!

Voor ik met Thibault naar Leuven ging, hadden we de tegels
van de vloer al gehaald en zondag kon ik de tegels
voor de douche afhalen.


Dit wordt de vloer.


En dit is voor de douche.
Ik zal blij zijn als alles achter de rug is!!!
Al de rommel en stof dat dit meebrengt!!!!
Ik word er knettergek van!!!
Maar daarna kunnen we genieten van het resultaat.
En wat ook positief is, dat is dat we eens goed gerommeld 
hebben en veel hebben weggesmeten!!!

Met Thibault gaat alles goed, ondanks dat ze veel met zijn
medicatie hebben gesjoemeld, heeft hij er goed op
gereageerd. Op 1 september willen ze nog een SPECT-scan
maken, dus de 1ste schooldag begint voor Thibault enkele
uren later. 
 Op 26 september mogen we komen voor de uitslag en zullen
we eindelijk te weten komen of hij in aanmerking komt
voor epilepsie-chirurgie.
Duimen maar!!!

En nu ga ik aan de strijk, want ik ging maar een klein
blogje schrijven en ik zie dat het weer een heel epistel
is geworden ;-)
Eens ik op dreef ben....

Fijne dag,
Martine










3 reacties:

Wilma Kuin zei

Wat een schattig quiltje!! ja wat heerlijk weer is het vandaag,...

10 zei

Wat een mooi quiltje! En wat ziet je badkamer er uit!!! Maar wat zal ze mooi worden... zeer mooie tegels. 12 september is niet meer lang... je kunt voor de badkamer al beginnen aftellen.
Ik duim verder voor Thibault dat alles goed komt!
Groetjes, Martine

Anoniem zei

Ging jij het niet wat rustiger aan doen???? :) Het quiltje is PRACHTIG!!! dikke xlinda