dinsdag 12 augustus 2014

Mmmmm....


Toen enkele maanden geleden het huis van mijn grootmoeder
werd verkocht, heb ik enkele rabarberplanten uit
haar tuin gaan halen.
Die rabarber staat daar al zolang ik mij kan
herrinneren. 
Eerst dacht ik dat de planten het niet echt zouden overleven,
maar niets is minder waar.
Op de foto zie jullie mijn eerste oogst.
Ondertussen heb ik er al confituur van gemaakt.
Rabarber met aardbeien en......



Rabarber met frambozen en Hoegaarden rosée.
Dit is het resultaat!!!


Gisteren vroeg Alexis of hij van de confituur mocht
eten...........resultaat......toen
ik thuis kwam, was de pot leeg!!!!
Volgens mij vond hij hem lekker!!!
Vanmiddag ga ik nog wat bij maken. Deze keer
rabarber met rozemarijn en rabarber met lavendel.


Toen ik de rabarber afgesneden heb, wou ik ook de 
door de slakken opgevreten hosta uit zijn pot
halen, ik wou beginnen met de lange spriet
onkruid en greep hem vast....AAAuuuuwww.....
Ik had niet gezien dat het een brandnetel was.
Al mijn vingers prikten verschrikkelijk, vlug onder de koude
kraan en azijn erover.
Het duurde wel eventjes eer de prikkels weg waren.


Draadjes instoppen staat vandaag ook op
het programma.

Fijne dag,
Martine




3 reacties:

Anoniem zei

Oooo rabarber is zo lekker!!! Het laat me aan mijn kindertijd denken. Ik koop het voor mezelf want hier zijn geen andere fans in huis en dan lepel ik ook de rabarber gezellig op.... Kan je het recept doorgeven, Martine? Extra leuk is dat je de plant van je grootmoeder hebt meegenomen. Dan is het alsof ze nog een beetje bij je is...Zo heb ik een stekje van mijn mama haar blauwe regen geplant in mijn tuin en je moet hem nu eens zien! Bij onze nakende verbouwingen zou hij wegmoeten. Snap je me dat ik er nu al mee in mijn maag zit dat hij zou moeten verdwijnen? Laat de boterhammekes smaken!!! Xlinda

10 zei

Hallo Martine,

jij kent zoveel verschillende recepten met rabarber... rabarber crumble is ook lekker- wel bij de schotel blijven staan als hij klaar is want het is ook zo lekker...
Inmiddels zijn er misschien al wat draadjes verdwenen- het zijn er best wel veel!
Fijne dag verder, Martine

Ann verstreken zei

Hé Martinneke!
Amaai wat een speciale confituursmaakjes allemaal!
Rust op tijd en luister naar je lichaam. Maar gelukkig blijf je toch nog creatief bezig tussendoor.
Tot binnenkort!!!
Groetjes,
Ann
X