zondag 9 oktober 2011

Herfstweer!!!!

Wat een weer!!! Weer om lekker in de zetel te zitten onder een
quilt. Dit liet me denken aan de flanel stofjes die ik jaren geleden
kocht in Barcelona. Mijn vriendin Dominique had toen ook dezelfde
gekocht. Vorige week was zij dozen aan het uitladen en alles aan 
het sorteren en toen kwam zij haar flanelletjes tegen. 's Avonds
vroeg ze mij of ik er al iets mee gedaan had. Ik had enkele jaren 
geleden al eens een deel geknipt en in elkaar gezet met de 
naaimachine. Ik was begonnen met thumbling blocks te maken.



Gisteren heb ik ze dan maar boven gehaald en verder in elkaar 
gestikt. De overschot van de stof heb ik vandaag opgesneden.
Misschien dat ik ze vandaag nog verder in elkaar zet.
Dinsdag was het weer vrij atelier bij Atelier Salgarollo. Ann had
weer iets lekkers gemaakt. De laatste weken had ze niet zoveel 
zin om te bakken want haar hond, Grumpy was overleden, hij was
net geen jaar geworden. Deze week had ze terug zin om iets te 
bakken en hier kunnen jullie het resultaat zien.


Probeer je maar eens aan je dieet te houden als ze zoiets lekkers
onder je neus houden. Ik heb er dus van geproefd, misschien wel
iets meer dan geproefd. Het was weer super lekker!!!
Kristel had ook weer een nieuwe quilt klaar. Deze is binnen enkele
dagen in kit te verkrijgen in de winkel. De prijs weet ik nog niet, maar
hij noemt Sweet sixteen.



Prachtig hè!!! Ik vind de gebloemde gele stof super mooi, ik ben
normaal geen echte fan van geel maar deze stof vind ik echt iets
hebben.
Ik sprak jullie vorige keer over het Brei-café op zondag 23 oktober.
Het vindt plaats in Het Rijk der Zinnen in Westerlo. Ik laat jullie 
nog weten om hoe laat het begint.
Volgende week zal Kristel aanwezig zijn in Edingen op de Nationale
patchwork happening. De winkel blijft wel open!!!


                           Groetjes,
                                   Martine

6 reacties:

Wilma zei

Dag Martine, ik heb je dan weer gevonden.... Was alle links kwijt. Ik voeg je meteen toe aan mijn blogs. Leuk om iets via jou van atelier Salgarollo te horen.
Succes en groetjes,
Wilma

Linda zei

Hi martine, its nice to meet you, thanks for following my blog.. Those biscuits look delicious. I am looking forward to joining you on the stitch a long, although your work looks very professional, i am just a beginner.
Xx
Linda

Anoniem zei

He martine! Ineens lukt het weer...ik heb enkele weken niet kunnen reageren via 'anoniem'. Maar nu ik het nog maar eens probeerde, lukt het schijnbaar weer.Oeffff....Je maakt en doet weer hele leuke dingen. Toen ik je enkele weken geleden zag, vond ik al dat je 'straalde'.Jullie waren net terug van Saint Marie aux Mines en dat was duidelijk een bron van inspiratie geweest!!!Nu probeer ik deze reactie te versturen, hopelijk...tot gauw...lieve groeten, Linda

Anoniem zei

Yesssss!!!!:))

Anoniem zei

Dag Martine!
Mag ik je vragen met welke draad je de stitcheries van "Tis the Season" geborduurd hebt? Het is precies bruin, of is het gewoon de fotos die bedriegen?
Ik wou dit per mail vragen, maar de link lukt precies niet, en ik ben geen genie in computer!
Bedankt, en tot kortelings op je blog, of bij Kristel, groetjes! Josine

Anoniem zei

yummy biscuits Martine and i love the yellow in the quilt also.