zondag 26 februari 2023


Vandaag is het rustdag.
Casimir moet nog een weekje binnen blijven
en dan mag hij weer buiten na 4 maanden binnen blijven.
De schroefjes en de versteviging zijn uit zijn pootje gehaald
en het was stevig genoeg.
Hij mankt nog wel een beetje, maar het gaat elke dag beter.
Ik ben ondertussen aan mijn 3de vaste gips…
Nr 1 te vast, nr 2 te los en nr 3 zit goed!!!


Het goede nieuws is dat ik kan naaien!!!
Wel niet zo snel als anders, maar het lukt…
Gisteren ging ik naar de borduurles…


Dit was het begin…


Een stapje verder…


En dit was het resultaat toen ik naar huis ging…
Ik ga er nog wel wat pareltjes aan toevoegen…
Maar ik moet toegeven dat borduren met een gips
vermoeiend is…
Ik ben thuisgekomen, gegeten, gedoucht en om 19u30
lag ik in mijn bed…

Vandaag heb ik iets anders vanonder het stof gehaald…



3 jaar geleden stond dit al in elkaar en had ik 
nog 2 losse blokken…
Eerst op zoek naar de ecru stof…
Gelukkig teruggevonden…
En klaar gesneden reepjes…



Wat hebben we nog nodig…..


Mijn mal van Foltvilag…
En ik wist dat ik nog voor een paar blokken stofjes
gesorteerd had klaarliggen…
Ik ben al aan een blok begonnen…


Maar in dit kleine blikje zitten niet een paar blokken klaar,
maar wel 14!!!!


Super verrassing, want ik kon direct aan de slag….
Ondertussen is mijn 1ste blok af…


Ik heb de smaak weer te pakken, maar ook dit
gaat niet zo vlot met een gips….
Maar moeilijk gaat ook hè!!!


Fijne zondag,
Martine 












 

5 reacties:

Frederika zei

Je borduurwerk is prachtig. Knap met je hand in het gips.
groetjes Frederika

Anoniem zei

Ik ken het probleem je wilt zo graag en alles gaat een beetje lastiger met gips ( vermoeiend) maar wat een mooi resultaat !
Deze mal ken ik niet lijkt mij heel handig ,ik ga maar eens op zoek op het www.

Groetjes Femke.

Coby Breitner zei

Hee Martine, goh wat een sof he met je gips. Uit ervaring weet ik dat je manieren vindt om toch iets te kunnen handwerken. Wat je zegt wel niet zo snel maar het gaat.
Sterkte ermee, groetjes Coby

Annelies zei

Sterkte en doe rustig aan. Het gips zit er niet voor niets.

els zei

Wat een geluk dat je weer zin hebt om aan d1e prachtige quilt te werken! Het is een beauty. De handige mal heb ik nooit eerder gezien.
Je borduurwerken zijn kleine naaldkunstwerken, verwerk je die in een quilt? Succes met de genezing van je hand.