vrijdag 2 september 2011

De eerste schooldag

De eerste schooldag is weeral voorbij.
Thibault vertrok gisteren als 1ste. Om 7u15 bracht
ik hem naar de schoolbus. Om 9u10 was het aan Alexis
om te vertrekken, want hij begon zijn 1ste dag om 9u30.
Maxime begon om 14u00. Thibault was benieuwd met wie
hij in de klas zou zitten. Toen ik hem gisteravond van de 
schoolbus afhaalde zei hij al direct dat er een bepaald meisje
in zijn klas zit. Met dit meisje had Thibault verleden jaar veel 
problemen en alhoewel hij haar negeert, zit ze hem altijd vies
te bekijken. Er zijn nochtans 4 klassen. Spijtig dat ze daar geen
rekening mee hebben gehouden. Ik hoop dat het goed afloopt.
Alexis vertrok vol stress. Vorig jaar dacht hij dat hij samen met
een goede vriend in dezelfde klas zou komen omdat hem dat 
beloofd was, maar de belofte was niet na gekomen. Dus hij was
gestresseerd, omdat hij vorig jaar in het begin niet zo happy was.
's Middags kwam hij thuis en zei dat hij heel tevreden was met 
zijn nieuwe klasgenoten.
Maxime was er vorig schooljaar niet door en moest van school
veranderen. Hij ging dus naar een nieuwe school. Het was allemaal
goed meegevallen, er zit zelfs een meisje (die hem herkende) van 
zijn vorige school in zijn klas.
Gisteren kreeg ik dus 3 verschillende schoolreglementen in mijn 
handen. Pffff, moet ik dit echt allemaal lezen???? Doen jullie dit???
Ik eerlijk gezegd niet echt, ik probeer ze een beetje te overlopen.
Maxime had ook medische papieren bij die zo snel mogelijk in orde moeten
zijn want zijn stage begint op 6 september. Hij gaat namelijk een 
hele maand stage lopen in een bejaardentehuis. Dus na een telefoontje
aan de vorige school, mag ik de nodige papieren daar gaan afhalen
en bij de dokter mag ik de verslagen van de bloedafname van toen 
ook komen halen. Oefff, nu moet ik voor Thibault nog enkele medische
papieren in orde laten maken in verband met zijn epilepsie.
Elk jaar moet dit in ordegemaakt worden in geval van afwezigheid.
Dit zal iets voor volgende week worden. Nu ga ik een de schoonmaak beginnen, soep maken, nog enkele machines was draaien, de was buiten hangen, proberen een kleed te maken en een nieuw quiltje te ontwerpen
Wat denken jullie???
Krijg ik dit allemaal gedaan???
Er waren weer nieuwe stofjes binnen gekomen bij Kristel.




Ik heb al een ideetje, dus nu moet ik nog tijd hebben.
Ik ga mijn best doen en hoop jullie al iets te laten zien 
binnen 2 dagen.


                                  Groetjes,
                                   Martine

5 reacties:

Anoniem zei

Ja jij krijgt dit gedaan want wij willen maar één ding en dat is quilten en dat geeft ons dan de kracht om de rest snel af te handelen :) Wat het regelement betreft is het toch handig om te weten wat er in staat. Misschien kunnen de zonen het voorlezen terwijl jij in het zonnetje quilt?:)zonnige groeten en ik ga na mijn huishoudelijke kussen ook proberen te quilten!!!

Anoniem zei

oeps, naam vergeten...Linda

Bizzy Martine zei

Dag Linda, ik dacht wel dat jij het was :-) En nee, ik heb niet alles gedaan wat ik wou. Grtjs

Anoniem zei

Dag Martine, Als je vertelt wat je allemaal moet regelen,heb ik bewondering voor je uithoudingsvermogen. Kinderen gaan altijd voor en als dat geregeld is, heb je meer energie voor je quilt.
Mooie stofjes, als er nieuwe stoffen binnenkomen word ik altijd zo onrustig, meer ideeën dan tijd, groetjes uit Lochem van Rietje van Slagmaat

Anoniem zei

Martine, ik ben nog vergeten te zeggen wat ik van je kerstquilt vond.Hij heeft maar 1 groot probleem....hij is niet van mij!!!!!Hij is PRACHTIG!!!Dikke proficiat!Ik zag mezelf niet echt aan sticherie doen maar sinds ik je quilt zag, ben ik toch een beetje aan het bijdraaien.Alleen vrees ik dat ik dat niet kan,zo'n mooie steekjes maken.Bij Naald en draad heb ik al wel Baltimore gevolgd en dat was heel leuk (en Carine heeft eindeloos geduld waarvoor dank Carine!)Ik vind jou echt een talent, Martine en ik hoop dat we hem kunnen bewonderen met de opendeurdagen;groetjes en een fijne zondag!Linda