dinsdag 14 november 2017

Workshop broderie perse met Betty Prins....


Zaterdagochtend nam ik al vroeg de trein
richting Lokeren, naar de Potterije,
voor een workshop broderie perse
van Betty Prins.
Natuurlijk had ik iets bij voor onderweg...


Aangekomen, werd ik hartelijk ontvangen door
Marleen en Betty.
Een beetje later kwamen Chris en Ann ook aan.
Toen de workshop begon liet Betty ons een qullt zien
waar zij het patroon van heeft gemaakt.


Al snel hadden we onze eerste steekjes gezet...
En toen was het al pauze...
Tijdens de pauze liet Betty een blok van
haar Flat Rowdy library quilt zien...


Prachtig hè!!!

Na de pauze gingen we weer verder aan de slag...
Met als resultaat....


Het linkse is van mij, het middelste van Ann en
het rechtse is van Chris.

Al snel was het middag en kregen we een 
overheerlijke lunch geserveerd!!!
Na de middag deed Betty nog een 
show and tell...









Eén voor één prachtige quilts!!!!
Bedankt Betty om onze deze mooie quilts
te tonen!!!

Vol inspiratie nam ik de trein weer naar huis!!!
Deze keer onderweg geen vingerhoedjes....


Ik heb verder gewerkt aan mijn bloemetje...

Zondag bracht ik nog een bezoekje aan de
handwerkbeurs in Gent.
Chris kwam ook tot daar en samen hebben
we wat rondgewandeld.
Ik vond de opstelling wel niet top.
Moeilijk om te onthouden, wat je al gezien had.
Toen Chris al weg was, deed ik nog een
rondje en zag ik nog een paar stands, die
ik nog niet gezien had...
Bij één van deze stands kocht ik nog mooie wol
om een sjaaltje te haken...


Ik ben er zeker van, dat als Chris het gezien had, ze
ook wol had gekocht voor een sjaaltje.

Verder kocht ik nog wat stofjes voor enkele 
kleine projectjes....en een paar patroontjes...
Altijd leuk als je een cadeautje wil maken!!!


Nu ga ik snel nog eventjes achter mijn naaimachine
zitten en verder met mijn nieuwe
verslaving....
De malletjes van Kristel Salgarollo!!!


Ondertussen heb ik weeral 30 blokjes voorbereid!!!

Fijne dag,
Martine 














7 reacties:

Annie Kingma zei

O wat prachtig allemaal wat je laat zien.
Geweldig zo'n mooie zaterdag te mogen hebben.
Groetnis Annie

wilma oud zei

Je was weer op pad in het weekend. Heerlijk he. En ik hoop ook nog eens een show en tell van Betty te mogen zien. Fijne week en groetjes van Wilma

Carine Remmery zei

Je gaat als een sneltrein! Goed bezig Gr Carine

Chookyblue...... zei

Looks like a great workshop..... Very has some beatiful quilts.......

Chookyblue...... zei

Oh and I love the bottom blocks.... What is the pattern for that one called......

BezigeBijMirjam zei

Jij houdt er ook van om lekker op stap te gaan, Martine. Het sjetoottje, nu in Gent. Heerlijk genieten. Gelijk heb je. Wat een mooie quilts heeft Betty toch gemaakt. Ik wil ook wel eens een show and tell van haar meemaken. Laatst was ze in Eemnes, voor mij vanuit Tiel goed te doen, maar toen had ik al een workshop afspraak. Een mens kan niet alles en die workshop was ook heel leuk en gezellig. Mooie blokjes ook!

Judith zei

Die malletjes zijn geweldig. Via via komen ze naar Hoevelaken! Leuke dag met Betty, zalig.