maandag 13 december 2010

Zijdelint borduren in Ruette

Vorige maand was ik met Sophie een stage gaan volgen bij Marylène in
Ruette. Crazy à la folie, hiervoor neem je verschillende stoffen zoals bij crazy-patch,
je lijmt ze vast op toile de beurre, doorvoor gebruikt een spuitbus 505.
Daarna begin je te borduren met zijdelint. Je gebruikt verschillende steken, verschillende
soorten zijdelint en verschillende andere soorten draad.
Gisteren was het de tweede les. Sophie ging niet mee, dus nam ik de trein om 5u38 in
Antwerpen-Centraal. Bijna de trein gemist, bijna van de trap gevallen in het station, het
begon goed. In Brussel Noord overgestapt richting Arlon. Daar wachtte Annie mij op.
Zij was zo vriendelijk om mij op te pikken. We kwamen op 10 uur aan bij Marylène
en hadden een leuke dag. Ik heb weer wat bij geleerd en ben tevreden met het resultaat.
Rond 17 uur bracht Annie mij terug naar het station en ik had geluk want op het nippertje
had ik nog een vroegere trein, dus kwam ik aan in Antwerpen-Centraal om 20u50.
Aangekomen liep ik mijn man voorbij, ik was met mijn gedachten nog bij mijn lintjes
en draden, en alhoewel ik goed Frans spreek, is het toch een beetje vermoeiend om in
het Frans les te volgen, de benamingen van de steken ken ik niet zo goed in het Frans.
16 januari volgt een 3de les waarin we een rand rond ons werk zetten en leren hoe we
die rand dan het beste bewerken met mooie steken.
Ik voeg nog enkele foto's bij zodat jullie kunnen zien wat ik tot hiertoe heb gedaan.












Groetjes
Martine

0 reacties: