donderdag 18 oktober 2018

Op algemene aanvraag....

Het is alweer van begin augustus geleden dat ik iets schreef.
Dus hoor ik links en rechts....
"Je schrijft zo weinig"
"Er gebeurd niet veel op je blog"
"Ik mis je verhalen"
Dus neem ik nu de tijd om eindelijk nog eens iets te schrijven....

Wat is er ondertussen allemaal gebeurd???
Allereerst...mijn knie...
Op zich is de operatie goed gelukt, behalve dat
ik overgevoelig ben waar men het plaatje in
mijn knie heeft gestoken.
Dus regelmatig pijn...
Normaalgezien moet dat plaatje blijven zitten
gedurende 1 jaar, maar als het zo blijft, dan
gaat het er waarschijnlijk in
december al uit.

Dan was er ook nog een nacht dat het weer
helemaal mis liep met Thibault...
6 zware epilepsie aanvallen en daartussen om de 10 min
nog lichte aanvallen op een tijdspanne van 2 uur.
Gevolg ziekenwagen, medisch urgentieteam en
om af te sluiten de brandweer,
om hem te evacueren via het slaapkamerraam...
Gelukkig gaat het nu weer beter.
Medicatie is terug veranderd naar de oude 
dosering. Gisteren op controle geweest
en alles is ok.
Enkel in december een slaaponderzoek om te zien
of de stimulator zijn slaappatroon niet verstoord.

En nu de leukere dingen met veel foto's!!!!

Er was een quiltcafé georganiseerd door Kristel...










Er waren weer veel mooie dingen te zien!!!

Ik ging ook naar de opendagen van De Potterije in Lokeren.
Altijd heel mooi en goed verzorgd en de
bezoekers worden ook nog eens in de 
watten gelegd door
Marleen en haar team!!!










Zoals jullie kunnen zien...
Het was prachtig!!!

De Dolle dinsdag ging ook weer van start...
Met het gebruikelijke gebak...


Hilde had haar bloemetjesquilt af....


Ook weer prachtig!!!
En het laat me er aan denken dat ik verder
moet werken aan de mijne ;-)

Deze zomer maakte ik ook een mooie quilt, al
zeg ik het zelf ;-)



Ondertussen heb ik hem gedubbeld en gequilt...

In september ging ik ook bloemschikken...



En deze week ook weer...



Omdat het prachtige weer aanhield,
had Dirk nog een lekkere paëlla gemaakt...



We hadden geluk want toen hij klaar was,
begon het te regenen...

Een jaar geleden verdween onze rosse kater, Casimir...
Toen waren er nog maar 3 poezen in huis...
Dus na het vele zeuren van de zonen om terug
een rosse poes, besloten we om er één te adopteren...
Maar één werden 2, want tegenwoordig vraagt men vaak
om per 2 te adopteren.
Ik kwam dus een ros katertje tegen op internet...


En hij had een zusje...


Dus kwamen Toby en Tammy bij ons wonen...


Toen waren ze met 5....
Maar....toen we met de voorbereiding van de paëlla
bezig waren, kreeg ik een telefoontje van het
dierenasiel in Essen....
Ik dacht dat ze me gingen zeggen dat het katertje
dat ik bij hen wou adopteren, terug beschikbaar was, 
maar ze zeiden me dat ze Casimir bij hen hadden!!!
Gevonden in Stabroek, 15 min van bij ons...
Ik kon het niet geloven!!!
We waren hem al een jaar kwijt en dachten dat 
hij dood was.
Waarschijnlijk meegenomen door iemand en 
al die tijd binnen gehouden...
Hij is 1kg250 bijgekomen!!!
Gelukkig had hij een chip, maar ik begrijp niet dat
mensen zoiets doen...
Dus laat verloren poezen altijd controleren bij 
de dierenarts, of ze een chip hebben...


Ondertussen is hij weer aan ons gewend en
vanaf dit weekend mag hij terug buiten...
Hopelijk gaat dat goed...
Toen waren ze met 6...

Dit weekend heb ik mijn quilt gedubbeld en gequilt
met de machine...
Met hulp van Tammy...


Zo, nu zijn jullie bijgepraat....

Fijn dag,
Martine 

























6 reacties:

Annelies zei

Het was goed weer bij je te lezen. Wat heb je van alles meegemaakt. Het is moeilijk op alles te reageren. Haal ik toch even je weddingring aan. Prachtig !!

wilma oud zei

Oh Martine, zucht, wat laat je ons MOOIE dingen zien. Bij het Quiltcafe van Kristel en in de Potterije. En wat ben je zelf ook met mooie dingen bezig. Hoe heet het patroon van die bloemen quilt, welke jij ook aan het maken bent? Je bloemenstukken zijn ook stuk voor stuk prachtig. Alleen jammer dat het niet zo goed met jouw knie gaat en dat je zoon weer aanvallen heeft gehad. Dappere vrouw en moeder ben je. Veel plezier met je vele poezen/katten en lieve groet van Wilma

Judith zei

Hi Martine ik ga hetzelfde zeggen als mijn voorgangsters. Wat is er veel gebeurd! We krijgen het niet voor niets in het leven. Heftig wat jullie thibault toch allemaal overkomt, hopelijk blijft het goed gaan met de nieuwe/oude medicatie. En dan je knie...... brr. Laat het dan maar snel december worden! Voor wat betreft je quiltleven! Amai! Dat doe je goed, wat een boel moois. En die paella? Mmmmm die is vast heel smakelijk geweest. Fijn weekend, met al je poezenbeesten, quilts en familieleden!

Unknown zei

Hallo Martine,
ook ik was blij terug een blogje van je te lezen... de tijd vliegt ook zo snel voorbij!
Wat een supermooie weddingringquilt heb je gemaakt! Je mag idd zelf ook zeggen dat hij heel mooi is! Binnenkort- als hij dan helemaal klaar is(maar het zal goed gaan met al de lieve hulp die je krijgt)- kun je er dan van gaan genieten!!! Heb je voor al je poezen ook al een quiltje gemaakt??? Ze zijn er blijkbaar dol op!
Nog veel succes met alles wat je doet, wees lief voor je knietje!
Groetjes, Martine

BezigeBijMirjam zei

Wat kan het leven toch dubbel zijn. Al de zorgen om Thibault, jouw knie en daarnaast jouw rijk gevulde leven op quiltgebied. Wat heb je veel laten zien. En van de zomer "even" een weddingring quilt gemaakt. Super! Je hebt een hele kattenfamilie hoor! Maar liefst 6 stuks! 🐱🐱🐱🐱🐱🐱Fijn weekend!🤗

sanpiseth40 zei

Your blog was absolutely fantastic!
Great deal of great information & this can be useful some or maybe the other way.
Keep updating your blog,anticipating to get more detailed contents thanks for sharing.
หนังดราม่า