donderdag 26 september 2013

Profiteren!!!

Vanmorgen al vroeg uit de veren. Wakker geworden door
Alexis die om 6 uur onder de douche sprong en de deur
van de badkamer en mijn slaapkamer stonden open. Het 
was net of hij naast mij stond te douchen. Dan maar 
opgestaan, Thibault wakker gemaakt en zijn sandwiches 
gemaakt, Alexis naar zijn stageplaats gebracht, dan
Thibault thuis opgepikt en naar de schoolbus gebracht.
Toen ik bij de krantenwinkel kwam zag ik dat ze boomstronken
en takken hadden klaarliggen voor het groenafval.
De stronken in mijn auto geladen en bij het huis van mijn 
grootmoeder gaan leggen, want daar ligt het hout van mijn 
ouders.

Dit allemaal voor 7u45. Bel ik daarnet met mijn vader om te 
te vertellen van mijn goede daad, zegt hij dat hij voorlopig geen 
hout meer wil, want hij moet zijn hout ergens anders gaan
stapelen en hij heeft bij hen thuis geen plaats. Maar hij gaat
het toch bijhouden. Tja, het huis van mijn grootmoeder komt 
binnenkort te koop en dan moet allesnatuurlijk weggehaald worden. 
Het zal wel raar zijn want ergens 46 jaar komen en dan plots niet meer.......zal wel raar zijn.
Vanmorgen ook een gezellige babbel gehad met mijn vriendin
Christèle die in Angers woont, een telefoontje is toch altijd
gezelliger dan facebooken!!! Daarna haar vriend Olivier nog op
FB gesproken en nu zou ik dringend willen poetsen!!! Gisteren al 
de helft gepoetst, nu de andere helft en dan kruip ik achter mijn
naaimachine. Ik heb nog 2 projecten af te werken!!!


Dit wordt iets voor Kerst.


En dit wordt een winterquiltje.
Morgen ga ik naar de les machinaal patchwork om de kneepjes
en trucjes te leren om een quilt met de machine in elkaar te 
zetten. Ik doe soms wel iets met de machine, maar soms heb
ik het sneller met de hand in elkaar gezet. Ik ben benieuwd!!!
Het zonnetje schijnt weer, dus sevens de deuren van de veranda 
maar weer openschuiven en profiteren van het mooie weer.
Ik zal maar ineens de ramen poetsen, nu het nog mooi weer is.

                                          Fijne dag,
                                           Martine

3 reacties:

quiltingmieke zei

piep, oei goede daad...maar niet zo nodig, zonde...
hoop dat je de poets er al op hebt zitten, en je de deuren hebt ope gezwierd, en genieten maar

mooie projecties heb je klaarliggen...
knufje mieke

Frederika zei

Je hebt dus een drukke start gemaakt vandaag. Geniet van de avond.
Ik kom zeker even langs in Veldhoven Groetjes Frederika

Ann verstreken zei

Hallo Martinneke,
al die moeite voor niets gedaan maar gelukkig gaat je papa dat hout dan
toch nog houden.
En ook weer bizzy geweest met poetsen en stofjes. Ik ben weer benieuwd wat het gaat worden.
Ik kijk weer uit naar de volgende dolle dinsdag!
Groetjes,
Ann
X